מצד אחד, קל ופשוט להתחיל ולכן מתאים לכל גיל!
מצד שני, להכיר מספרים הוא מועיל. משחק ממש לא רגיל 😉
הוראות המשחק
דרישות מוקדמות: הכרת הספרות מ-0 עד 9.
גיל: 5 ומעלה.
מספר משתתפים: 2 עד 6 משתתפים.
מטרת המשחק: להיפטר מכל הקלפים שביד.
קלפי המשחק: כל קלפי המספרים; יש להוציא את הקלפים החופשיים ( ).
חלוקת הקלפים: יש לטרוף היטב את הקלפים ולחלק לכל משתתף 7 קלפים. שאר הקלפים ישמשו כקופה כשפניהם כלפי מטה. יש להפוך את הקלף העליון מהקופה ולהניחו לצידה כקלף פותח של ערימת קלפים חשופים. הקלף העליון בערימה זו ייקרא תמיד “הקלף החשוף”. במידה ובמהלך המשחק נגמרה הקופה, יש להשאיר את הקלף החשוף, ולטרוף מחדש את שאר הקלפים ליצירת קופה חדשה.
כללי המשחק הבסיסיים:
- כל שחקן בתורו רשאי להניח קלף משלו על הקלף החשוף, כך שלפחות ספרה אחת תהיה משותפת לשני הקלפים.
לדוגמה, על הקלף “23” ניתן להניח כל מספר הכולל את הספרה 2 ו/או את הספרה 3, כגון: “27”, “35”, “2” וכדומה. - כמו-כן על קלף חד-ספרתי ניתן להניח קלף חד-ספרתי אחר.
לדוגמה, על הקלף “3” ניתן להניח כל מספר הכולל את הספרה 3 וכן כל מספר מ- “1” עד “9”. - שחקן שאינו נפטר מקלף, מפסיד את תורו ונאלץ לקחת קלף נוסף מהקופה.
סיום המשחק:
המשחק מסתיים כאשר שחקן נפטר מכל קלפיו והוא מוכרז כמנצח.
ניתן לערוך סדרת משחקים ולצבור נקודות באופן הבא:
- למנצח בכל משחק 0 נקודות.
- לכל אחד משאר המשתתפים תרשמנה נקודות כמספר הקלפים שנותרו בידו.
לחילופין, ניתן להמשיך במשחק ואז השחקן שסיים שני יקבל 2 נקודות, השלישי 3 נקודות, וכן הלאה.
המנצח בסדרה הוא זה שצבר את מספר הנקודות הנמוך ביותר.
טיפים וטריקים
- ניתן לשחק גם עם ילדים בגיל צעיר יותר כך שקלפי השחקנים חשופים לעיני כל.
- כאשר משתתפים ילדים שעדיין אינם בקיאים בספרות, ניתן להניח קלפים על ידי התאמה לפי צורות:
“כל שחקן בתורו רשאי להניח קלף משלו על הקלף החשוף, כך שלפחות צורה אחת תהיה משותפת לשני הקלפים.” - כאשר כל המשתתפים מעל גיל 6 ניתן להוסיף את הקלפים החופשיים כדי להגביר את העניין והמתח במשחק.
סרטון הדרכה
סיכום מיומנויות נרכשות
- לימוד מספרים לפי השיטה העשרונית (כמו הבדלים בין 27 ל- 72) – תפישה חזותית.
- הכרת שמות המספרים (כמו הבדלים בקריאת 15 ו- 25 בעברית).
- תכנון מקדים ליצירת רצף מספרים ביד ובחירת אסטרטגיה – מיומנויות חשיבה.
- זיהוי של מספרים “גרועים”, כלומר שקשה להיפטר מהם – יסודות ההסתברות.